Slide Uyum ve davranış
sorunları
Çocuk Terapisi
Slide Öfke Nöbetleri Antalya Çocuk Terapisi Slide Ergen Sorunları Ergen Terapisi

ÇOCUK & ERGEN TERAPİSİ

Çocuk ve ergen terapisinde amaç; oluşan veya oluşabilecek duygusal ve davranış problemlerinin çözülmesi kadar ileri yaştaki ruhsal yapının ve kişilik özelliklerinin yapılandığı bu dönemin en sağlıklı şekilde desteklenmesidir.

Terapi sırasında terapistin çocuk veya ergenin gelişim evresine göre takınacağı rol ve sözel anlatım kalıpları çok önemlidir. Çocukların dünyaya bakışları, nesne algılama ilişkileri yetişkinlerden çok farklıdır. Hiçbir zaman unutmamalıyız ki çocuklar kendilerini yetişkinler gibi ifade edemezler. Oyun terapinin uygulama aşamasında ana unsurdur. Çocuğun oyun sırasındaki etkinlik durumu davranış şekli ve anlık rol değişimleri yetişkinlerdeki bilinçaltı çağrışım algılarına eşdeğer bulgular verir.

Çocuk terapisi gerektiren çocukların genellikle tek başlarına altından kalkamadığı sorunların başında ebeveyn kaybı, aile kaybı, ağır bir kaza, hastalık veya deprem, heyelan, yangın gibi büyük felaketler gelmektedir.

Çocuklarda görülen psikolojik sorunlar sıklıkla şunlardır.

*Kardeş kıskançlığı

*Okul korkusu

*Özgüven eksikliği

*Aşırı çekingenlik veya saldırgan davranış

*Tırnak yeme

*Parmak emme

*Ağıza yabancı cisimler götürme

*Alt ıslatma

*Aşırı yemek yeme veya iştahsızlık

*Yalan söyleme

*Öfke nöbetleri

*Tikler

*Çalma problemi

*İnatçılık problemi

*Konuşma bozuklukları

*Öğrenme bozuklukları

*Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu

*Uyum ve davranış sorunları, çocuk ve ergenlerde terapi gerektiren ve terapiden fayda gören en sık karşılaşılan ruhsal problemlerdir.

Kliniğimizde çocukların psikolojik sorunlarında psikolog gözetiminde oyun davranışlarını izleyerek, oyun ve masal terapileri ve uzman psikiyatrist kadro ile siz sevgili ailelerin her zaman yanınızdayız.